П`ятниця, 20.06.2025, 08:22
Вітаю Вас Гість | RSS

Купельська ЗОШ І-ІІ ступенів

Меню сайту
Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 17
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Відкрита виховна година з теми: Добро починається з тебе
28.01.2015, 15:33
Відкрита виховна година з теми: Добро починається з тебе Підготувала: практичний психолог Павлушенко О. Г. Мета: Ознайомити учнів із поняттями і законами доброти, честі, справедливості;формувати у школярів найвищі людські цінності: ввічливість,милосердя, людську гідність, чуйність, любов і і повагу до ближнього; виховувати почуття людської гідності, бажання духовно вдосконалюватися; розвивати творчу уяву, мислення, пізнавальний інтерес. Обладнання: технічні засоби (комп’ютер), фонограми пісень та мелодій, добірка прислів’їв, малюнок сонечка. План проведення виховного заходу І. Організаційний етап. 1. Створення позитивного настрою. 2. Стимулювання та мотивація пізнавальної діяльності. ІІ. Повідомлення теми і очікуваних результатів Повідомлення теми і мети заходу. Очікувані результати. ІІІ. Основний етап. 1. Блок «Стежиною добра» 2. Блок «Гарні слова та гарні справи» 3. Блок « Народна мудрість» 4. Блок «Матуся» ІV. Заключний етап. 1. Блок «Серце добрих справ» 2. Блок «Творчі завдання» 3. Підбиття підсумку (Чи справдилися очікування?) Хід заходу: І. Організаційний етап. 1. Створення позитивного настрою. Пропоную акцію: - усім, хто посміхнеться, в подарунок гарний настрій! Посміхайтеся частіше; - Давайте змінимо налаштування: гарний настрій (100%), оптимістичний настрій (100%), постійний режим - усмішка, за замовчуванням - життя вдалося! Секрет успіху в житті - бути завжди в гарному настрої, найголовніший крок до невдачі - бути заручником свого поганого настрою. 2. Стимулювання та мотивація пізнавальної діяльності. Вчитель: Доброго дня, любі діти! Я прошу Вас хвилинку постояти. Хай першими сядуть уважність та щирість, другими – сердечність та чуйність, а згодом – доброта та милосердя. Ви завагалися? А чому? Я не випадково зупинила Вас. Кожен на хвилинку замислився над чистими джерелами своєї душі. Добро і Зло - це зовсім не сусіди. Живуть вони на двох материках. На першому, де Зло, там завжди біди, Там де Добро - приносить щастя птах... В країні Зла чорніє день і нічка, Росте там сад, мов хащі в бур'янах, Тече у нім зловісна чорна річка, Що не насниться в найстрашніших снах... Там де Добро панує - там усюди Буяє цвіт, дерева у плодах, І в мирі там живуть скрізь добрі люди, Не знають, що це "горе", "зло" і "страх"... Сміється на весь світ ДобрА країна, І плаче на весь світ країна Зла. Завжди Добро хай обира людина, Щоби у щасті й радості жила!.. Сьогодні на нашій годині спілкування ми поговоримо про добро, зокрема про те, як воно народжується і хто його творець; про те, як прекрасно і корисно творити добро. І червоною ниткою через всю виховну годину стануть прекрасні рядки вірша. Людина починається з добра, Із ласки і великої любові, Із батьківської хати і двора, З поваги, що звучить у кожнім слові. Людина починається з добра, Із світла, що серця переповняє, Ця істина, як світ, така стара, А й досі на добро нас надихає. Людина починається з добра, З уміння співчувати, захистити – Це зрозуміти всім давно пора, Бо ми прийшли у Світ добро творити. - А як ви гадаєте, що найбільше цінують у людині? (Добро.) - Що таке добро? (Добро – корисна справа, добрий учинок, що приносить людям щось корисне.) Цілком природним і закономірним вважається допомогти знедоленому, нещасному, поділитися шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість, немічність, порятувати хворого чи каліку, захистити скривдженого. Не бійтеся бути добрими – не бійтесь віддавати іншим тепло своєї душі. Добро, наче казковий горщик із кашею: чим більше віддаєш, тим більше залишається. Учіться робити добро і розуміти тих, хто робить його вам. Про добру людину кажуть, що вона красива душею. Не обов’язково, щоб у неї було гарне обличчя, вишуканий одяг, але до неї тягнуться інші люди, як до світла. Хотілося б, щоб ви, діти, збагатили свої серця любов’ю до людей, своїх рідних, природи, щоб назавжди викоренили зі своїх душ зло, жорстокість, ненависть, бо тільки у світі добра панує любов і повага, мир і спокій. ІІ. Повідомлення теми і очікуваних результатів 1. Повідомлення теми і мети заходу. Вихователь: Поверніться, будь-ласка, один до одного, покладіть долоні своєму товаришу. Ви відчуваєте тепло його руки. Це тепло його серця і тепло душі. Воно зігріває Вас, так як і багатство Ваших душ може зігріти ближнього. Розпочинається година доброти, Тож прошу Вас серця свої відкрити, Щоб зрозуміти і запам’ятати, Лише з добра усе бере початок! Мудрець сказав: «Краса врятує світ!» Але уже на протязі століть Панує істина проста: «Наш світ рятує доброта». 2. Читання віршів учнями 1. Добрим бути просто чи не просто? Не залежить доброта від зросту. 2. Як людей полюбиш – пошануєш, Силу для добра в душі відчуєш. 3. І закрутиться Земля скоріше, Якщо разом станемо добріші. 4. Доброта з роками не старіє, Доброта від холоду зігріє. 5. І якщо вона як сонце світить, То радіють і дорослі, й діти. 3. Очікування результатів. Будь ласка на аркушах, які знаходяться у вас на партах напишіть чого ви очікуєте від нашої виховної години. ІІІ. Основний етап. 1. Блок «Стежиною добра» Вчитель: Доброта – найбільша цінність нашого життя. Так, це саме та якість, що коштує так дешево, але цінується так дорого. Її не можна купити ні за які гроші, вона по краплиночці виховується змалечку, її вбирає дитина з молоком матері і на протязі усього життя дарує світу. Діти, спробуймо поміркувати разом. На що, на Вашу думку, схожа доброта? (Діти висловлюють свої думки) Так, і мені здається, що вона схожа на тепле, ласкаве, усміхнене сонечко. (Вчитель вивішує на дошку малюнок сонечко). У доброї людини очі випромінюють тепло, радість, співчуття. Добра людина поводиться відповідно: гарно, чемно, не проявляє агресії до інших, не б’ється, не вживає поганих слів, тому що розуміє людей і зважає на їх настрій, потреби. А погані почуття в людини проявляються в очах і поведінці, навіть у виразі обличчя, в її міміці. 2. Блок «Гарні слова та гарні справи» Вчитель: Скажіть, діти, а доброта зажди справжня? Зараз Вам однокласники зачитають невеличку розповідь, а Ви спробуйте здогадатись, де прояв дійсної доброти, а де лише було одягнуто її маску. 1.Учень зачитує розповідь: Серед поля стоїть маленька хатинка, її побудували, щоб у негоду люди могли сховатись і пересидіти у теплі. Одного разу серед літнього дня захмарило, і пішов дощ. А в лісі було в цей час троє хлопців. Вони сховалися в хатинці й дивилися, як із неба ллє дощ, як з відра. Коли бачать: до хатини біжить ще один хлопчик. Незнайомий. Мабуть, з іншого села. Одежа на ньому мокра, як хлющ. Він тремтить від холоду. І ось один із тих хлопчиків, що сиділи в сухому одязі, сказав: «Як мені тебе шкода». Другий теж промовив красиві жалісливі слова: «Як страшно опинитись у зливу серед поля. Мені шкода тебе!». А третій не сказав ні слова. Він мовчки зняв із себе сорочку і подав її змокрілому хлопчику! Той скинув мокру сорочку та одягнув суху. (Обговорення прослуханого) Вчитель: - Діти, скажіть, хто , на Вашу думку, проявив справжню доброту? - Чи завжди гарні слова і гарні справи співпадають? (Учні міркують і висловлюють свої думки) Вихователь: (підводячи підсумок) Так, дійсно, справжня доброта німа. Людина, яка робить добро за велінням серця, ніколи не буде вихвалятися цим, хизуватись своїм вчинком перед іншими. 2. Робота над легендою - У житті потрібно не тільки чекати на добрі вчинки від інших, але і віддавати тепло своєї душі оточуючим. Адже людина живе для того, щоб творити добро. - Я розповім вам історію, що трапилася дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. Він вирішив придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його в долонях і подумав: «Запитаю я мудреця: скажи о наймудріший, який метелик у мене в руках – живий чи мертвий?» Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик полетить. Ось тоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший. Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене, о наймудріший: живий чи мертвий?» І мудрець, який і насправді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе в твоїх руках чоловіче». - Що мав на увазі мудрець, коли так відповів чоловікові? - Так, саме від кожної людини залежить, чого в світі стане більше – добра чи зла. Будьмо щедрі серцем і душею заради добра і справедливості. 3. Блок « Народна мудрість». Робота в парах Вихователь: Із давніх-давен гарні стосунки між людьми, взаємопідтримка, милосердя були основними у житті. І про це говорить народна мудрість. Подивіться уважно на завдання на листочках і спробуйте віднайти другу половинку прислів’їв. Доброго тримайся зла сподівайся. Робиш добро той і собі має. Добро закарбовуй на камені, поганого цурайся. Робиш зло а лихим і в двері не ввійдеш. Хто людям добра бажає, не кайся, Велике діло а зло записуй на снігу. Добрим словом мур проб’єш, добре слово. Виконання роботи. Перевірка - Добро – це щастя для всіх людей. У Біблії записано: «Не роби іншим того, чого не хотів би, щоб робили тобі.» З давніх-давен доброта приносить користь людям на землі. Вони завжди цінували праведне життя чесне, щире, відкрите. Необхідно утримуватися від поганих учинків, лихих намірів. Зло, як відомо, довго не забувається і породжує зло. А от добро помножує добро. Доброзичливі люди добре почуваються і довго живуть. Вони мають «кришталево чисті душі». Про злих, жадібних, брехливих, жорстоких людей кажуть, що у них «чорні душі». Необхідно змалку намагатися не заплямувати свою душу поганими вчинками, негативною поведінкою. Учень: Життя – це скарб, дарований нам Богом. Це радість, віра, мудрість, доброта. Не розгубімо їх життєвими дорогами. Нехай панує людяність свята. Учень: Уже понад 2000 років існує вічна книга людства – Біблія, що дає поради про те, як людині жити, що вона повинна робити і чого уникати. Біблійні заповіді говорять про ближнього, про ставлення до нього, про обов’язки людини. • Люби ближнього свого, як себе самого. • Стережися злого, чини добре. • Як хочеш, щоб з тобою чинили люди, так і ти вчиняй з ними. • Не роби іншому того, чого собі не бажаєш. - Хотілося б, щоб ви ці заповіді пам’ятали на все своє життя і дотримувалися їх. 4. Блок «Матуся» Вчитель: Діти! Вам уже по 14-15 років, ви народилися і живете у світі людей, кожен день Вас оточують десятки людей, знайомих і незнайомих. Серед них Ваші вчителі, Ваші рідні і друзі. Підкажіть, а чи можете Ви назвати ту людину, яка по відношенню до Вас найдобріша, яка щоденно, щохвилинно, що секунди виявляє свою любов, турботу, яка дарує Вам доброту і нічого не чекає у відповідь. (Вихователь підводить дітей до відповіді; діти відповідають, що це мама). Вихователь: Так, мої любі, це Ваша матуся. Це вона з першої хвилини життя схиляється над Вами, це вона в тривозі і надії вдивляється у Ваші оченята, сподіваючись і прагнучи щастя для Вас. Учень. Любімо матерів, любімо дужче, Бо й справді, не вертаються літа… До хати стежка враз не зароста, Та з кожним літом вужчає і вужча. Стрічають нас усяких матері – Не забуваймо про слова привіту. Не забуваймо, бо як нам без них, - Так бо і їм без нас – нема на світі світу… Вчитель: Материнська любов найсвятіша. Та, на жаль, не всі і не завжди ми уміємо її оцінити. Як рідко ми задумуємося над тим, що необачно зронене слово залишає рубець у душі найріднішої людини, вибілює її коси та розсипає зморшки на чолі. Інсценізація вірша «Зорі» Донька Мамо, глянь, як сяють ясні зорі золоті! Мати Кажуть люди, то не зорі, сяють душі то святі. Кажуть: хто у нас на світі вік свій праведно прожив, Хто умів людей любити, зла нікому не робив, Бог послав того на небо ясно зіркою сіять… Доня Правда, мамо, то всі душі, а не зорі там горять? То навчи ж мене, голубко, щоб і я так прожила, Щоб добро робити вміла і робить не вміла зла. (Перегляд презентації «Все для матусі») Вчитель Будь ласка прийдіть сьогодні додому і обов’язково посміхніться любій матусі, обійміть її, приголубте і скажіть, що ВОНА для Вас найкраща у світі. ІV. Заключний етап. 1. Блок «Серце добрих справ» Вчитель: Діти, підкажіть, доброта – це якість людини, що дається при народженні, чи її потрібно виховувати? (Діти висловлюють свої думки). Я також довго думала над цим питанням і дійшла до висновку, що людина повинна постійно удосконалювати себе на протязі життя. Відсьогодні у нашому класі буде поряд з Вами жити «Серце добрих справ». Воно допоможе нам планувати важливі справи, які ми запишемо на листочках. Я пропоную кожному взяти один листочок і записати ту добру справу, яку Ви плануєте зробити на протязі цього тижня чи місяця. Коли ж ці справи будуть виконані, листочки замінимо на нові. Беріться до роботи. (Учні пишуть свої задуми) (Деякі учні на прохання вчителя зачитують свої записи) Вчитель: Ну що ж, нехай тоді оживе наше «Серце надії, ласки і добра». Творче завдання «Валіза чемності» Учитель малює на дошці великий чотирикутник — «валізу». Учні починають збирати до неї необхідні «речі» —добрі почуття і риси характеру, які слід плекати у собі. Школярі називають усе, що, на думку групи, допомагає людині у спілкуванні з оточуючими, а учитель записує відповіді на тлі чотирикутника. Список орієнтовних відповідей: Доброзичливість; тактовність; доброта; справедливість;миролюбність;життєрадісність;почуття гумору; врівноваженість; чесність; чуйність; порядність; співчуття; повага; щирість. Заключне слово вчителя: А іще не менш важливим є уміння дотримуватись даного слова, бо з цього починається довіра до вас. І якщо ви протягом сьогоднішньої розмови відчули, що досі поводилися не так як годиться справжньому товаришеві, і вирішили виправити свої помилки, то це плюс. Адже головне – вчасно усвідомити свою помилку, подивитися на себе критично; і разом спробувати знайти шляхи подолання труднощів у спілкуванні. Ніколи зла нікому не творіть, Бо зло вертатися погану звичку має. Добро творіть, усім добро робіть, І втоми серденько нехай не знає. З Любов’ю в серці, з радістю живіть, Учіться людям сонечком світити. І доброту в своїй душі носіть, У мирі й злагоді учіться жити! Наш клас – це маленька сім’я. Мені та й вам хотілося б, щоб у нашій сім’ї завжди панували добро, взаємоповага, не було сварок, лихослів’я. А наш клас – це ще й частинка більшої сім’ї – нашої школи. Я переконана, що кожен із вас прагне, щоб наша школа стала територією добра. Отож творіть на землі добро, примножуйте кількість щасливих людей. Відкривайте свої серця і душі навстіж, поспішайте робити добро, ставайте добродіями! 2. Підбиття підсумку (Чи справдилися очікування?) Вчитель: Давайте повернемося до наших аркушиків, де ми записували наші очікування на початку виховної години, та переконаємося чи справдилися вони. (Діти зачитують свої очікування та коментують чи справдилися вони) Ну що ж, любі діти. Підходить до завершення наша виховна година. Я вірю в те, що від сьогодні стала добрішою кожна дитина. -Ваші очі світяться добротою. -Я бачу вогники у ваших очах і у ваших серцях - Давайте кожен з вас запалить справжній вогник доброти. - А для цього ви будете підходити до мене, брати і запалювати свічечку і промовляти слова доброти. Першу свічку запалю я. (Діти запалюють від свічки вчителя свою свічечку, беруть в обидві долоні і читають віршик про доброту. Потім ставлять на велику тацю, щоб утворилося велике вогнище.) Життя – це скарб, Дарований нам Богом, Це радість, віра й доброта. Не розгубімо їх життєвими дорогами, Нехай панує людяність свята. -Ми утворимо велике вогнище. -На вогонь можна дивитись довго, він заспокоює. -Вогнище гуртує друзів. - У кожної людини є її Янгел - охоронець, який охороняє від біди. Якщо людина робить добрі справи, Янгол радіє, а злі – плаче, тужить, втрачає свої сили. - Я бажаю вам, щоб ви робили тільки добро, щоб ваш Янгол – охоронець радів і завжди приходив на допомогу в скрутні хвилини. - Робіть добро і пам’ятайте, що ми люди. На доброті існує світ, І добротою пахне хліб. Під мирним небом в школу йти – Це також вияв доброти. І до дітей любов свята – Це чистота і доброта. І на згадку про нашу виховну годину — ось ці пам’ятки. Прикріпіть їх вдома біля свого робочого місця і намагайтеся щодня робити все так, як личить справжній людині. Щоб люди вас поважали і приязно ставились до вас, ніколи не забувайте золотого правила вихованості: ставитися до людей так, як би ви хотіли, щоб люди ставилися до вас. (вручення пам’яток для кожного учня) Ніколи зла нікому не творіть, Бо зло вертатися погану звичку має. Добро творіть, усім добро робіть, І втоми серденько нехай не знає. З Любов’ю в серці, з радістю живіть, Учіться людям сонечком світити. І доброту в своїй душі носіть, У мирі й злагоді учіться жити!
Категорія: Мої файли | Додав: завуч
Переглядів: 2007 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Друзі сайту