Вступ
Виховна робота школи у 2012-2013 н. р. базувалася на таких пріоритетних напрямках: морально-правовий, екологічний, художньо-естетичний, патріотичний, здоровий спосіб життя та фізичне і трудове навчання.
Школа працювала над шкільною виховною проблемою «Створення оптимальних умов необхідних для розвитку особистості школяра шляхом впровадження інноваційних технологій».
Основними документами, якими керувалася школа в виховній роботі, були: Національна доктрина розвитку освіти, концепція громадянського виховання, Комплексна програма профілактики і запобігання поширення алкоголізму, наркоманії, токсикоманії та СНІДУ , Комплексна програма профілактики злочинності, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства, «Програма національного виховання Рокитнівщини на 2008-2020 роки», програма роботи з обдарованою молоддю, Програма правової освіти населення , Закони України «Про пожежну безпеку», «Про основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів», «Про охорону праці», та ін.
Згідно з річним планом школи було заплановано і проведено комплекс виховних заходів. Треба відзначити високу якість і результативність таких заходів:
• «Свято першого дзвоника»( Кулакевич К.Л.);
• «День вчителя» (Кулакевич К.Л.);
• Загальношкільна виставка «Дари осені»;
• Шкільний ярмарок, приурочений до місячника «Співучасть у долі дитини»
( Кулакевич К.Л.);
• «Новорічний Бал-Маскарад» (відповідальна Кулакевич К.Л.);
• «День Святого Валентина» (Кулакевич К.Л.);
• «Свято 8 Березня» (Кулакевич К.Л.);
• «День Гумору» (Кулакевич К.Л.);
• «День Перемоги» ( відповідальна Кулакевич К.Л.);
• «Конкурс стіннівок»(відповідальні класні керівники);
• «Свято останнього дзвоника» ( відповідальна Кулакевич К.Л.).
Позашкільне життя класних колективів також було цікавим і змістовним. Учні протягом року подорожували до річки Ствиги, проводили різноманітні екскурсії по місцевості свого села, брали участь у шкільних та районних спортивних змаганнях, були учасниками інших заходів.
Згідно з річним планом у школі проводилася певна робота з формування здорового способу життя, попередження травматизму, спортивно-масова робота.
Проведено ряд місячників, в ході яких було заплановано і проведено чимало заходів: виставки малюнків, плакатів, конкурси рефератів, творів, проведені ігри.
Для учнів молодших класів було проведено бесіди.
Профілактичні бесіди з протипожежної безпеки провели класні керівники.
На середньому рівні проводилася спортивно-масова робота.
Систематична робота проводиться щодо запобігання дитячому травматизму: викладається курс «Основи здоров'я» 1-9 кл., проводяться виховні години з протипожежної, радіаційної безпеки; правил поводження з електроприладами; правила поводження в суспільних місцях.
Питання стану роботи школи щодо запобігання дитячого травматизму розглядались та аналізувались на нараді при директору, загальношкільних та класних батьківських зборах.
Протягом навчального року дитячого травматизму в школі зареєстровано не було. Перед кожними канікулами проводяться інструктажі учнів про правила поведінки з вибухонебезпечними речовинами, поводження на водоймах, на льоду, поводження з електроприладами та інші.
Педагогічний колектив школи проводить певну роботу, спрямовану на виконання комплексної цільової програми боротьби зі злочинністю. Головними напрямками роботи з цього питання є індивідуальна робота з дітьми, схильними до пропусків занять, правопорушень.
Класними керівниками проводиться індивідуальна робота з учнями, схильними до правопорушень, контролюється відвідування учнями уроків, проводиться робота з батьками.
Були проведені загальношкільні батьківські збори (вересень-травень), а також класні батьківські збори. На батьківських зборах розглядалися питання:
1. Організація харчування учнів;
2. Робота з попередження дитячого травматизму;
3. Виконання Законів України «Про загальну середню освіту» ст. 35:
• оздоровлення учнів;
• підготовка до закінчення навчального року;
• літній відпочинок учнів.
Певна увага приділена роботі з дітьми пільгового контингенту.
У 2012-2013 н. р. у школі працював дитячий пришкільний оздоровчий заклад «Рушничок», де відпочивали учні 5-8 класів (начальник закладу Кулакевич К.Л.).
Також було організовано оздоровлення учнів у санаторії «Веселка» Тернопільської області. Там відпочивало та оздоровлювалося 30 учнів.
У школі продовжує роботу учнівське самоврядування, яка виховує в учнів ініціативність, самодисципліну, активність, відповідальність та організаторські здібності.
Була організована робота гуртків різного напрямку: « Різьблення по дереву» (відповідальний Мануільчик В.І. ); « Художня вишивка» (відповідальна Коханевич Л.О.).
Зауваження та пропозиції в організації виховної роботи:
1. Необхідно активніше залучати медичного працівника школи до
профілактичної роботи серед школярів.
2. Класним керівникам:
• продовжувати роботу з питань техніки безпеки та профілактики дитячого травматизму;
• у класних журналах та у зошитах учнів регулярно відображати роботу з профілактики дитячого травматизму;
• проводити аналіз стану роботи з правового виховання і намічати конкретні шляхи їх усунення;
• активно залучати до роботи гуртків учнів, схильних до правопорушень
• вжити заходів щодо посилення контролю за відвідуванням учнями школи, не допускати пропусків школи учнями без поважних причин;
• проводити бесіди на морально-правову тематику серед учнів 5-9кл.
У поточному навчальному році виховна робота буде спрямована на виконання таких завдань:
1. Забезпечення всебічного розвитку учня в процесі навчання і виховання.
2. Формування в учнів патріотичних почуттів, забезпечення усвідомлення дітьми своєї етнічної спільності, виховання в них національної гідності.
3. Національне виховання, прищеплення учням поваги до загальнолюдських норм гуманістичної моралі.
4. Виховання і розвиток потреби у здоровому способі життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів як найвищої соціальної цінності.
5. Подальший розвиток учнівського самоврядування.
6. Робота над програмою національного виховання учнівської молоді Рокитнівщини на 2008-2020 роки.
Пріоритетні напрямки виховної роботи у 2013-2014 навчальному році:
§ формування особистих рис громадян України, національної свідомості та самосвідомості учнів;
§ виховання духовної культури особистості;
§ виховання поваги до Конституції, законодавства України, державної символіки;
§ утвердження принципів загальнолюдської моралі на основі відновлення історичної пам’яті;
§ виховання свідомого ставлення до навчання, розвиток пізнавальної активності і культури розумової праці;
§ формування творчої працелюбності особистості, виховання цивілізованого господаря;
§ забезпечення повноцінного фізичного розвитку учнів, охорони та зміцнення здоров’я;
§ формування екологічної культури учнів, гармонії її відновлення з природою;
§ створення умов для творчого розвитку природних обдарувань дитини, залучення учнів до різноманітної діяльності щодо інтересів допомогти знайти кожному справу до душі.
|